25.10.15

Формування стійкого пізнавального інтересу


   Усі наші задуми, усі пошуки перетворюються на порох, на мертву мумію, якщо немає дитячого бажання вчитися.                                                      В.О. Сухомлинський

   Як заохотити дитину до роботи, сприяти формуванню її пізнавального інтересу ...
– одне із головних завдань для вчителя на сучасному етапі. Сучасне суспільство чекає молоду людину, яка не тільки має певний багаж знань, а здатна розібратися в інформації, вміє аналізувати, співставляти, бути комунікабельною. А вміння працювати з людьми, спілкуватися – це невід’ємна частина успіху в будь-якій роботі. Давайте поглянемо, як процес пізнання характеризував видатний педагог В.О. Сухомлинський: “Пізнання саме по собі – дивний, незвичайний, чудовий процес, який пробуджує живий і постійний інтерес. У природі речей, у їх відношеннях і взаємозв’язках, у руховій зміні, в людських думках, у всьому, що створила людина, – невичерпне джерело інтересу. Але в одних випадках це джерело, як струмок, дзюрчить на наших очах – підходь, дивись…; в інших – джерело інтересу, приховане в глибині, до нього треба добратися, докопатися…” І саме від учителя залежить, чи вдасться це джерело відшукати, знайти той струмок і дати йому натхнення. А крім того, у кожної дитини є потреба відчувати себе відкривачем, дослідником, шукачем. Мистецтво й майстерність навчання і виховання полягає в тому, щоб розкривати сили й можливості кожної дитини, дати їй радість успіху в розумовій праці.
   Велику роль у формуванні пізнавального інтересу дітей до вивчення предмету відіграє позакласна робота з математики, яка є невід’ємною частиною навчально-виховного процесу. Під час проведення і підготовки нестандартних уроків, позакласних заходів перед дитиною розкривається більше можливостей проявити свої здібності, вміння, залучитися до колективної роботи. Уваги нашої потребують діти, яким важко дається математика, для яких вона є непосильним тягарем, а також діти, для яких притаманний активний процес пізнання, які знаходяться в постійному пошуку, і все чекають нових відкриттів, нових математичних перемог. До вашої уваги підготовлені і проведені мною різноманітні заходи: брейн-ринг, математичний бій, «сильна ланка» для різних вікових груп. Завдання до цих змагань використовую і під час систематизації вивченого матеріалу, підготовки до проведення тематичного оцінювання. Дані матеріали допоможуть вчителю зекономити час для підготовки до проведення цікавих позакласних заходів. Детальніше ознайомитися з проведеними заходами ви зможете в рубриці "Позакласна робота".

2 коментарі: